W niektórych samochodach można zmieniać ich wysokość, dostosowując ją do własnych potrzeb. Dotyczy to pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym i hydropneumatycznym, które nie są wyposażone w standardowe sprężyny.

Wydaje się, że najprostszym rozwiązaniem jest montaż wyższych sprężyn. W tym wypadku należy dopasować jednak odpowiedni model pod względem twardości i wysokości, który dostosowany jest również do parametrów silnika.

To jednak dość ryzykowne zajęcie, ponieważ po ich montażu samochód może mieć różną wysokość w zależności od miejsca montażu sprężyn. W związku z tym w wielu pojazdach można regulować zawieszenie, wymieniając odboje lub  podkładki sprężyn, które zwykle dostępne są w kilku wersjach.

Mając już wiedzę, że samochód posiada zawieszenie zbyt niskie lub wysokie, należy wymienić podkładki na grubsze lub cieńsze – w zależności od problemu. Czasami wymaga to jednak dłużej pracy oraz metody prób i błędów.

Czym są zawieszenia gwintowane?

Oprócz wspomnianych elementów do regulacji wysokości auta, dostępne są również zawieszenia gwintowane audi jest jednym z modeli samochodów osobowych, do którego również one pasują. Tego rodzaju części należą do grupy tuningowych zestawów kolumn resorujących, które cechują się łatwością w przeprowadzeniu skutecznych modyfikacji parametrów, w tym przede wszystkim wysokości.

System stanowią cztery zestawy resorujące, które zbudowane są ze sprężyn umieszczonych w środku amortyzatorów oraz nagwintowanej konstrukcji, która umożliwia modyfikację prześwitu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 × 1 =