Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że regularna aktywność fizyczna to lepsze zdrowie, samopoczucie i kondycja. Niestety, brak czasu, a często też i motywacji sprawia, że ruch wykonywany w ciągu dnia jest ograniczony. Jak wrócić do ćwiczeń po dłuższej przerwie? Odpowiedź jest prosta – zacznij już dziś!

Proste ćwiczenia w domu

Aby rozpocząć aktywność ruchową nie potrzebujesz, ani specjalistycznego sprzętu, ani wychodzenia na siłownię. Możesz zrobić trening w domu! I wcale nie muszą to być pospolite brzuszki, przysiady, czy podskoki. Nietuzinkowe ćwiczenia proponuje Ewa Chodakowska skalpel to jeden z jej najpopularniejszych treningów, dostępnych online. Co ważne, jest praktycznie dla każdego i nie wymaga doskonałej kondycji. Ćwiczenia proponowane przez trenerkę z pozoru są proste, spokojne i wykonuje się je powoli, ale w rzeczywistości są bardzo wymagające. Angażują całe ciało, a w szczególności: brzuch, pośladki, uda, ramiona. Jeśli chcesz wyglądać i czuć się dobrze w swoim ciele, skalpel jest bardzo pomocny. Poruszy wszystkie Twoje mięśnie, wyrzeźbi je i wysmukli.

Jak ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty?

Przede wszystkim regularnie. Tylko ćwiczenia wykonywane systematycznie, wpłyną pozytywnie na ciało i umysł. Nie możesz się też przeciążać. Zbyt intensywne ćwiczenia, nie przyniosą efektów, ale spowodują ból. Aktywność musi być dostosowana do Twoich aktualnych możliwości i sił. Optymalny trening, przeplatany z odpoczynkiem pomoże Ci utrzymać dużą wydajność organizmu i poczuć się lepiej. Powrót do aktywności fizycznej po przerwie wcale nie musi trudny. Trzeba tylko chcieć, więc już dziś zadbaj o swoje zdrowie i wyjdź chociaż na krótki spacer.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × pięć =