Zima to czas, który nie sprzyja spacerom i aktywności na świeżym powietrzu. Długie wieczory zachęcają do podjadania słonych lub słodkich przekąsek, które nie służą naszemu wyglądowi. Aby wiosną nie musieć zrzucać nadprogramowych kilogramów, warto zadbać o swoją sylwetkę już podczas zimowych miesięcy. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Zbilansowana dieta i nie tylko

Pierwszym sposobem, który może okazać się pomocny, jest właściwa dieta, czyli taka, która jest bogata we wszystkie potrzebne makro i mikroelementy. Zamiast niezdrowych przekąsek, dobrze jest wybierać sezonowe owoce i warzywa, najlepiej w surowej postaci. Dostarczają one bowiem witamin, których niedobry możemy odczuwać zimą. Warto spożywać posiłki przygotowane samodzielnie, bogate w produkty pełnoziarniste. Dobrze jest również zrezygnować z dań smażonych na rzecz pieczonych i duszonych.

Kolejnym ważnym elementem jest aktywność fizyczna. Jest to dobry czas, by zacząć uczęszczać do klubu fitness na zajęcia zorganizowane lub na siłownie. Jednym z wariantów może być trening EMS. Z informacji, które znajdziemy np. na stronie https://meonems.pl/trening-ems/, możemy się dowiedzieć, że jest to rodzaj sportu, który łączy aktywność fizyczną z elektryczną stymulacją mięśni.

Dla miłośników pływania świetnym rozwiązaniem będzie basen, w tym również zajęcia Aqua Fitness, będące połączeniem ulubionego sportu i zajęć fitness. Oprócz aktywności wśród czterech ścian warto również korzystać z ruchu na świeżym powietrzu, jakim jest np. bieganie lub jazda na rowerze. Należy jednak pamiętać o odpowiednim ubraniu i rozgrzewce, dzięki której unikniemy kontuzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 + czternaście =