Transmitowanie wydarzeń na żywo to szansa na zbudowanie lub zwiększenie rozpoznawalności danej marki, poszerzenie grona odbiorców i w konsekwencji – osiągnięcie sukcesów. Oczywiście pod warunkiem, że korzystamy z profesjonalnego, wysokiej jakości sprzętu. Relacjonowanie koncertów, konferencji, spotkań w przestrzeni publicznej czy nawet prywatnych rozmów lub wywiadów nagrywanych w domu ma sens tylko wtedy, kiedy dostarczany obraz i dźwięk jest spójny i korzystny dla widza. W transmitowaniu wydarzeń na żywo nie ma miejsca na kompromisy w żadnym przypadku, a zwłaszcza w transmisjach live na Facebooku, dostępnych w Internecie już od 3 lat. A co jeśli np. pamięć wewnętrzna urządzenia, na którym pracujemy okaże się niewystarczająca?
Długość nagrania czy przechowywania danych jest w każdym rejestratorze cyfrowym zależna od kilku czynników. Wybierając sprzęt, zwróćmy uwagę na pojemność dysku (2000-3000 GB to optymalne rozwiązanie), kompresję rejestratora, dzięki której użycie pamięci nie obniży jakości obrazu, prędkości zapisu i rozdzielczości kamer. Jeśli konieczne jest wydłużenie czasu archiwizacji obrazów, które zostaną nagrane i zabraknie pamięci wewnętrznej, nie zapominajmy o macierzach dyskowych.
To korzystne urządzenie, które jest wyposażone w wiele dysków twardych lub nawet połączonych dysków SSD. Przykładowy model LaCie d2 PTO SB-c19Tb ma pojemność 10 TB, waży 1,4 kg i osiąga maksymalną prędkość 240 MB/s. Biorąc pod uwagę 5-letnią gwarancję, można go dobrze wykorzystać. Dzięki obudowie z aluminium, hałasy i wibracje są zminimalizowane.
Nagrywanie transmisji live na Facebooku nie jest raczej chwilowym trendem użytkowników, ale skutecznym środkiem do zwiększenia zasięgu, spopularyzowania marki, nawiązywania nowych współprac. Wyniki badań jasno pokazują, że dobrej jakości nagranie live jest angażujące i perspektywiczne. Można wykorzystać do tego smartfon, działać często spontanicznie i bez planu. W rzeczywistości warto jednak przewidzieć swoje improwizacje wcześniej i mieć pod ręką profesjonalne stabilizatory do smartfonów – np. 3osiowe w modelu DJI Osmo Mobile 2. To inwestycja w jakość przekazu – stabilizator ma m.in. aktywne śledzenie obiektów, automatyczne wykonywanie zdjęć panoramicznych, prędkość nachylenia do 120°/s i może działać nawet w bardzo mroźnych warunkach.
Na sukcesie opiera się wszystko – każdy sprzęt i dbałość i jego jakość musi być determinowana właśnie wizją tego celu. Współcześni producenci coraz bardziej odpowiadają na zapotrzebowania i mobilność klientów, co przynosi korzyść np. w postaci przenośnych mikserów dostępnych na https://www.creativetools.pl/studio-event/miksery-video.html. Wbudowany rejestrator wielościeżkowy zadba o jakość dźwięku, który jest tak samo istotny jak jakość obrazu. Model Zoom F4 zapisuje karty SD, SDHC i SDXC o korzystnych pojemnościach. Wzmacnia sygnał wejściowy (od +10 do +75 dB), a jego siła fantomowa to nawet +24/+48V 10mA dla każdego kanału.