Wraz z rozwojem motoryzacji zmieniają się układy zawieszeń stosowane w samochodach. Choć stają się one coraz bardziej skomplikowane, to nie zawsze oznaczają one coraz trudniejszą możliwość naprawy. Rozwój w zakresie zawieszenia wiąże się z tym, że coraz większą uwagę zwraca się na jezdne właściwości pojazdu. Układ zawieszenia łączy koła z resztą samochodu i przenosi energię z kół na pozostałą część auta, czyli nadwozie. W zależności od przeznaczenia auta występują różnice w budowie zawieszenia. Tanie auta miejskie mają inne zawieszenia niż np. rodzinne lub sportowe. W tych ostatnich stosuje się często zawieszenia gwintowane. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej https://eibach.pl/page/zawieszenia-gwintowane-eibach-pro-street-s/.
Najpopularniejszym rodzajem zawieszenia przedniego jest układ MCPhersona. Jest to najtańsze w produkcji oraz serwisowaniu rozwiązanie co tłumaczy jego częste wykorzystanie. Innym rodzajem jest układ wielowahaczowy, zastosowany np w zawieszeniu do Audi A4 B6 gdzie na każde koło przypada kilka wahaczy. Taka technologia pozwala na lepsze prowadzenie auta, jednak w razie awarii wiąże się z ogromnymi kosztami remontu.
Wśród zawieszeń tylnych wyróżnia się belkę skrętną, belkę z drążkami skrętnymi oraz układ wielowahaczowy. Pierwszy typ ma zastosowanie głównie w niewielkich miejskich autach. Jest to jedno z najlepszych rozwiązań pod względem trwałości. Belka z drążkami skrętnymi jest zwykle stosowana w autach francuskiej produkcji.