W naprawie zawieszenia pneumatycznego nie jest ważna jedynie wymiana lub regeneracja wszystkich uszkodzonych części, ale i dostrojenie i skalibrowanie całości. Z tego też powodu, ewentualne awarie tego podzespołu powinny być usuwane przez osoby dysponujące odpowiednim sprzętem komputerowym. Zatem, czy każdy warsztat może podjąć się naprawy zawieszenia pneumatycznego w samochodzie? Jakie najczęstsze awarie występują w samochodach wyposażonych w ten podzespół?

Co najczęściej ulega awariom w zawieszeniu pneumatycznym?

Zawieszenie pneumatyczne, w zależności od konstrukcji, składa się z miechów pneumatycznych, kompresora oraz różnej ilości czujników. Awariom najczęściej ulegają te ostatnie elementy, gdyż są one najbardziej technicznie skomplikowane. Co więcej, posiadacze aut z zawieszeniem pneumatycznym zgłaszają się również z uszkodzonymi miechami, przerwanymi wiązkami elektrycznymi oraz niesprawnymi kompresorami. Oczywiście, część tych elementów można naprawić, ale duży procent wymaga wymiany.

Nowoczesne konstrukcje zawieszenia pneumatycznego są naszpikowane elektroniką, która dba o komfort i bezpieczeństwo kierowcy. Nastręcza to mechanikom i często także samym właścicielom aut dużo kłopotów. Szczególnie częstym problemem może być dostępność niektórych elementów montowanych w rzadziej spotykanych modelach. Na szczęście, istnieją sklepy, które specjalizują się wyłącznie w takim asortymencie. Z ofertą jednego z nich można się zapoznać między innymi na stronie internetowej https://thomasmarkt.com/1803-zawieszenie-pneumatyczne-audi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × trzy =