Czym zajmuje się web designer?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Projektowanie oraz optymalizacja stron www to współcześnie bardzo prężnie rozwijające się dziedziny. Z roku na rok wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w tym zakresie, co wynika z faktu, że prowadzenie firmy w internecie wymaga od jej właścicieli podjęcia określonych działań w celu podniesienia jej atrakcyjności wizualnej i funkcjonalnej w oczach klientów. Jedną z osób zajmujących się profesjonalnym projektowaniem stron, witryn a także serwisów jest webdesigner.

Specjalista od projektowania

Rolą web designera jest przede wszystkim takie przygotowanie strony internetowej, aby spełniała ona konkretne cele i tworzyła spójną całość. Do jego kluczowych zadań należy również projektowanie witryn internetowych, a także zupełnie nowych serwisów od podstaw, to znaczy od momentu ich wdrożenia przez tzw. web developera.

Warto podkreślić, że specjalista tego typu nie musi sam zajmować się programowaniem czy tworzeniem elementów i efektów graficznych, gdyż za te czynności odpowiadają wykwalifikowani graficy oraz programiści. Nie powinien również projektować interfejsów, bo od tego jest z kolei UI Designer.

Do głównych obowiązków webdesignera można zatem zaliczyć:

– dobór czcionek i kolorów
– dopasowanie właściwego stylu i wyglądu serwisu do potrzeb klienta oraz tematyki danej witryny (wymaga tego zwłaszcza tworzenie sklepów internetowych)
– przygotowywanie własnych pomysłów, a nie wykorzystywanie gotowych wzorów dostępnych online (konieczny jest zmysł artystyczny i duża kreatywność)
– korzystanie z zaawansowanych programów graficznych
– makietowanie w specjalistycznych programach typu Axure czy UXPin

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wyposażenie salonu piękności – od czego zacząć?
Wyposażenie salonu piękności – od czego zacząć?
Od momentu podjęcia decyzji o założeniu własnej działalności do finalizacji całego procesu mija długa, częstokroć wyboista droga. Jeśli po drodze […]
Marketing zapachowy – w jakich branżach sprawdzi się najlepiej?
Marketing zapachowy – w jakich branżach sprawdzi się najlepiej?
Chyba u każdego z nas od czasu do czasu pojawia się takie doznanie, że pod wpływem jakiegoś zapachu przypominamy sobie […]
Kiedy serwować białe a kiedy czerwone wino?
Kiedy serwować białe a kiedy czerwone wino?
Znajomość reguł rządzących serwowaniem win do poszczególnych potraw, do niedawna robił odpowiednie wrażenie. Obecnie jednak (poza bardzo oficjalnymi przyjęciami lub […]
Ostatnie wpisy
Polecamy