Samochody napędzane silnikiem spalinowym generują duże ilości gazów, które muszą być odprowadzane z ich wnętrza. W przeciwnym razie auto nie byłoby w stanie funkcjonować w pełni prawidłowo oraz nie gwarantowałoby bezpieczeństwa podczas eksploatacji. Zadanie pozbywania się szkodliwych substancji realizuje układ wydechowy, który musi pozostawać sprawny w każdym pojeździe. Poza tym musi być kompletny, a więc złożony ze wszystkich niezbędnych części. Co dokładnie musi się na niego składać?

Budowa układu wydechowego – czego nie może w nim zabraknąć?

Podstawowymi elementami z jakich złożony jest cały układ wydechowy są kolektor wydechowy, katalizator, tłumik oraz rura wydechowa. W nowoczesnych samochodach występują dodatkowo tzw. sonda lambda oraz filtr cząstek stałych takich jak te zawarte na stronie https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-i3744.html, ale tylko w przypadku pojazdów Diesla. Kolektor przymocowany jest bezpośrednio do bloku silnika. Zbiera on gazy spalinowe i sprowadza do jednego przewodu rurowego, który przekazuje je do katalizatora, czyli miejsca gdzie zostają one oczyszczone na tyle, na ile to możliwe. W między czasie przechodzą przez sondę, której zadaniem jest zbadanie ich składu. Później dostają się do tłumika, a po wyhamowaniu trafiają do rury wydechowej. Z niej zostają odprowadzone za zewnątrz auta już jako zdecydowanie mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego. Takie działanie układu wydechowego może być zapewnione wyłącznie dzięki obecności wszystkich tych części. W razie ich awarii, konieczna jest jak najszybsza wymiana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 + osiem =