Obsługa klientów w firmach ma istotne znaczenie dla jej sprawnego działania. W związku z tym wprowadzane są liczne rozwiązania, które mają ten proces usprawnić i zwiększyć jego wydajność. Jednym z nich są kampanie IVR. Na czym dokładnie polegają?
Wykorzystując bardzo efektywne narzędzie, jakim jest automatyczna komunikacja, można usprawnić komunikację z klientem. Wiadomość głosowa z wbudowaną interakcją zwrotną z jej odbiorcą umożliwia wyróżnienie komunikatu z wielu SMS-ów lub e-maili, które otrzymuje potencjalny klient. Komunikat głosowy jest po prostu lepiej zapamiętany, co pozwala zwiększyć skuteczność realizowanych połączeń. Potencjalny klient otrzymuje możliwość bezpośredniej reakcji na wysłuchaną wiadomość za pomocą dostępnych w menu IVR. Znajduje to największe zastosowanie w przypadku badania opinii klientów, a także ich preferencji zakupowych. Kolejną zaletą jest niemal nieograniczony sposób zwiększenia potencjalnego grona odbiorców, ponieważ ograniczeniem nie jest liczba dostępnych konsultantów. Co więcej, komunikaty mogą być wysyłane w wybranej częstotliwości. To proste i skuteczne narzędzie, które przynosi wiele korzyści.