Marketing zapachowy – w jakich branżach sprawdzi się najlepiej?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Chyba u każdego z nas od czasu do czasu pojawia się takie doznanie, że pod wpływem jakiegoś zapachu przypominamy sobie zdarzenie sprzed lat. Wszytko to za sprawą pewnego fenomenu, który drzemie w naszym mózgu. Odpowiedzialne za to są bowiem neurony, na które zapachy działają szczególnie mocno. Co prawda nie poznaliśmy dokładnie wszystkich tajemnic z tym związanych, ale badania ciągle trwają, więc niedługo dowiemy się zapewne czegoś więcej na ten temat. W tym kierunku prowadzi się też pewne eksperymenty, a ich wyniki są niezwykle ciekawe. Do jakich wniosków prowadzą?

Jak znaleźć odpowiedni bodziec zapachowy?

Okazuje się, że zapach może być skuteczną zachętą do robienia zakupów. To na tej bazie powstało słowo aromamarketing. Jest to praktyka polegająca na używaniu odpowiedniego aromatu w celu wzmocnienia wizerunku marki, poprawy jakości obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży. Jak zapewniają eksperci, taka taktyka działania sprawdza się wszędzie i właśnie z tego względu zapachy do wnętrz znalazły swoje miejsce w wielu centrach handlowych, sklepach branżowych i firmach. Ale pojawia się pytanie – jak wybrać zapach, by słupki sprzedaży powędrowały w górę? Najlepiej skontaktować się z firmą, która posiada odpowiedni asortyment i zasięgnąć rady na ten temat. W niektórych branżach wybór jest oczywisty. W innych potrzeba dobrej koncepcji, by odpowiednio dobrać aromat.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak sprawić prezent wyjątkowej kobiecie?
Jak sprawić prezent wyjątkowej kobiecie?
Śmiało można powiedzieć, że większość kobiet ma słabość do biżuterii, jednak wcale nie musi to oznaczać, że każda przedstawicielka płci […]
Jak dobrze zabezpieczyć towar?
Jak dobrze zabezpieczyć towar?
Zabezpieczenie towaru jest jedną z najważniejszych czynności jakie powinniśmy wykonać przed wypuszczeniem go do masowej sprzedaży. Bez właściwych środków ostrożności […]
Transport towarów – jakie są potencjalne możliwości?
Transport towarów – jakie są potencjalne możliwości?
Transport towarów może być skomplikowanym procesem. Angażuje on wiele różnych firm i usług, z których każda posiada własną wiedzę i […]
Ostatnie wpisy
Polecamy