Planując zakupy, większość konsumentów zwraca uwagę na jakość produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników – cena stanowi w tym przypadku kwestię drugorzędną. Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów są oznaczenia oraz certyfikaty umieszczane zazwyczaj na opakowaniach.
Świadomość społeczna jest zauważalna również na płaszczyźnie stricte konsumpcyjnej, szczególnie w przypadku produktów żywnościowych. Kwestię tę w pełni respektują producenci, oferując produkty najwyższej jakości. Dodatkowym plusem, poza zadowoleniem nabywców, jest w tym przypadku przewaga nad konkurencją. Umieszczane na opakowaniach oznaczenia zawierają optymalną dawkę informacji, wpływając nierzadko na ostateczną decyzję o zakupie.
Certyfikacja wyrobów opiera się przede wszystkim na przepisach międzynarodowych, dzięki czemu pozwala budować zaufanie do marki na całym świecie. Certyfikację przeprowadzają kompetentne jednostki zewnętrzne, potwierdzając efekty przeprowadzonych badań stosownym dokumentem.
Dla producentów oznacza to szansę na wybicie wśród konkurencji, dodatkowe punkty podczas ubiegania się o granty oraz wzrost zainteresowania ofertą. Na wielu produktach spotkać można oznaczenie CE – jest to namacalny dowód na to, że wyrób jest zgodny z wymaganiami tzw. „Nowego Podejścia) Unii Europejskiej.
Równie ważnym aspektem na płaszczyźnie produkcyjnej jest ochrona środowiska. Każde przedsiębiorstwo, bez względu na branżę, produkuje określoną ilość szkodliwych substancji, które destrukcyjnie wpływają na naturę. Istnieją jednak rozwiązania, dzięki którym ryzyko zagrożenia ekologicznego można zniwelować do minimum – w tym przypadku pomocna okazuje się norma ISO 14001, której celem jest przede wszystkim skuteczne wspomaganie firm na płaszczyźnie ochrony środowiska oraz zapobieganie zanieczyszczeniom.