Jak prowadzić ewidencję czasu pracy?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Według Kodeksu Pracy pracodawca jest zobowiązany do rejestrowania czasu pracy swoich podwładnych. Prawo nie określa jednoznacznie, jak takie ewidencjonowanie ma wyglądać, a w polskich firmach zazwyczaj są to zapiski na kartkach. To wyjątkowo zawodny oraz mało wiarygodny sposób. Pracownicy często pod naciskiem przełożonych nie wpisują nadgodzin, a co za tym idzie, są im wypłacane mniejsze pensje. Często jednak zdarza się również, że to zatrudnione osoby naginają prawdę na swoją korzyść, przez co traci przedsiębiorca. Co można zrobić, by obie strony czuły się traktowane sprawiedliwie?

Technologia, która pomaga okiełznać codzienność

Jako, iż rejestracja i ewidencja czasu pracy jest obowiązkiem pracodawcy, powinien on zadbać o jasny i klarowny system zapisu godzin spędzonych w siedzibie firmy przez swoich podwładnych. Najlepiej w tym przypadku sprawdzą się elektroniczne systemy, które automatycznie zapisują dane dotyczące momentu wejścia konkretnej osoby na teren firmy oraz godzinę opuszczenia go. Dzięki odbijaniu identyfikatorów kadry będą mogły rzetelniej naliczać należne wynagrodzenie, a w razie niewypełniania obowiązków, szef zyska narzędzie pozwalające na wyciągnięcie stosownych konsekwencji. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sprawa rozwodowa – jak wygląda krok po kroku?
Sprawa rozwodowa – jak wygląda krok po kroku?
Sprawa rozwodowa to definitywny koniec pewnego etapu w życiu dwojga ludzi. Z reguły rozłam małżeństwa zachodzi jednak znacznie wcześniej, a […]
Najlepsze środki transportu na wycieczkę – czym warto podróżować?
Najlepsze środki transportu na wycieczkę – czym warto podróżować?
Planujecie wraz ze znajomymi wycieczkę? Wyjazd na wiele samochodów do was nie przemawia, chcielibyście się dobrze bawić, a nie tylko […]
Jak założyć stronę firmową?
Jak założyć stronę firmową?
Trudno doszukać się na jakimkolwiek rynku firmy, której głównym celem nie byłoby zwiększenie ilości sprzedaży lub liczby klientów zainteresowanych świadczonymi […]
Ostatnie wpisy
Polecamy