Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat technologia rozwinęła się w niewyobrażalnym wręcz stopniu. Doskonałym przykładem są wirtualne spacery, czyli multimedialne prezentacje wnętrz rozmaitych obiektów. Bardzo często rozwiązanie to wykorzystują firmy na etapie prowadzenia kampanii marketingowej, ponieważ jest to niezwykle atrakcyjna dla klientów forma prezentowania oferty. Co istotne, omawiany spacer można dodatkowo z powodzeniem wzbogacić o zdjęcia, materiały filmowe, mapki, panel administracyjny, podkład dźwiękowy czy informacje o charakterze tekstowym.
Jeśli jesteśmy zainteresowani wirtualnymi spacerami to koniecznie powinniśmy wiedzieć, że są one zawsze zbudowane na bazie zwykłych panoram sferycznych z funkcją obracania w zakresie 360 stopni (robią je kamery obsługiwane przez pracowników Google Street View). Pozwala to na dowolne rozglądanie się w wybranych kierunkach, a także przybliżanie wszelkich detali. Przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi wnętrzami jest bardzo proste, gdyż w danym obiekcie zazwyczaj znajdują się strzałki ukazujące właściwy kierunek.
Wirtualne spacery są powszechnie wykorzystywane choćby w branży nieruchomości – przede wszystkim ze względu na to, że umożliwiają agentowi wstępne zaprezentowanie konkretnego budynku mieszkalnego, a tym samym zbudowanie trwalszej relacji z klientem przed właściwym procesem zakupu bądź wynajęcia obiektu. Poza tym takie rozwiązanie znajduje zastosowanie w przypadku zwiedzania:
– różnorodnych sklepów i miejsc handlowych
– muzeów
– zabytkowych kościołów
– pubów i restauracji
– hoteli
– urzędów państwowych
– całych miast