Hosting to usługa, która zapewnia firmom, organizacjom i osobom prywatnym miejsce do przechowywania danych komputerowych i przepustowość. Może być świadczona na zasadach w pełni zarządzanych lub niezarządzanych. Usługi hostingowe są zwykle pobierane zgodnie z ilością wykorzystanej przestrzeni dyskowej i liczbą hostowanych klientów. Hosting jest zazwyczaj wykonywany dla stron internetowych, ale może być również realizowany dla innych rodzajów plików danych, takich jak filmy i muzyka.
Hosting jest najczęściej przeprowadzany w dużych centrach danych zwanych farmami serwerów. Te farmy serwerów są coraz częściej zlokalizowane w krajach rozwijających się, gdzie praca jest tańsza, firmy mają dostęp do tańszej energii elektrycznej i systemy chłodzenia są bardziej wydajne. Tym bardziej możemy w nich liczyć na tani hosting i to od profesjonalnego usługodawcy.
Firmy hostingowe mogą również świadczyć dodatkowe usługi, takie jak rejestracja nazwy domeny (rejestracja nazwy domeny), usługi projektowania stron internetowych (tworzenie lub przeprojektowywanie stron internetowych) lub usługi Content Delivery Network (CDN) (dostarczanie plików przez Internet).
Przy wyborze hosta dla swojej strony internetowej firmy, należy wziąć pod uwagę następujące czynniki:
Strona internetowa Twojej firmy powinna być dostępna przez cały czas. Dlatego należy wybrać firmę hostingową, która oferuje 99,9% gwarancji uptime i ma dobre wsparcie klienta.
Nie chcesz, aby hakerzy lub spamerzy dostali się na Twoje konto i spowodowali szkody w Twoich danych i plikach. Wybierz firmę hostingową, która używa zapór ogniowych, systemów wykrywania włamań i oprogramowania antywirusowego, aby zapobiec włamaniom hakerów lub atakom złośliwego oprogramowania.
Czas ładowania jest bardzo ważny dla stron ecommerce, ponieważ klienci chcą, aby ich zakupy były dostarczane tak szybko, jak to możliwe. Wybierz hosta z szybkimi serwerami, które mogą obsługiwać duże natężenie ruchu bez spowolnienia czasu reakcji lub awarii stron internetowych z powodu dużego obciążenia.