Jeśli masz manualną skrzynię biegów, wiesz, ile radości może sprawić jej obsługa. Jeśli masz automatyczną, wiesz, jak bardzo ułatwia ona jazdę. Ale podczas gdy automaty są bardziej powszechne, nie są one odporne na problemy, a naprawa automatycznych skrzyń biegów bywa skomplikowana. Poniżej znajduje się lista najczęstszych problemów z automatycznymi skrzyniami biegów:
Jeśli masz trudności ze zmianą biegów, sprawdź przewody i kable podłączone do dźwigni zmiany biegów. Mogą one łatwo pęknąć lub zostać rozłączone.
Sprzęgła zużywają się z czasem, powodując poślizg lub zgrzytanie podczas włączania i wyłączania biegów. Można to usłyszeć jako wysoki pisk lub hałas podczas przyspieszania lub zwalniania na pierwszym biegu. Jeśli sprzęgło ulegnie całkowitemu uszkodzeniu, konieczna będzie jego wymiana lub odbudowa.
Płyn przekładniowy smaruje wewnętrzne koła zębate i łożyska skrzyni biegów, dzięki czemu mogą one poruszać się swobodnie bez tarcia lub uszkodzenia powierzchni wewnątrz obudowy skrzyni biegów (w niektórych modelach nazywanej „miską olejową”). Z czasem zanieczyszczenia takie jak brud, kurz, cząstki metalu i inne drobne elementy powstałe w normalnych warunkach jazdy dostają się do miski olejowej skrzyni biegów przez małe otwory w uszczelce miski. Powoduje to przedwczesne zużycie krytycznych elementów wewnętrznych, takich jak łożyska i koła zębate, a także niepotrzebne tarcie pomiędzy ruchomymi częściami w samej skrzyni biegów.