W dzisiejszych czasach języki obce umożliwiają nie tylko komunikację podczas wyjazdów zagranicznych, ale również otwierają drzwi do kariery lub studiów na uczelniach całego świata. Powszechnie uważa się, że im wcześniej dziecko rozpocznie naukę języka obcego, tym większą szansę ma na jego perfekcyjne opanowanie. Czy jednak na pewno tak jest? Jakie zdanie na ten temat mają rodzice, nauczyciele, a jakie psychologowie i specjaliści?
W pierwszych latach rozwoju dziecko wykształca w sobie umiejętności komunikacji. Uczy się mówić, pisać, nazywać swoje potrzeby i domagać się ich realizacji. Kiedy jest w stanie to robić, następuje dobry moment na stopniowe wprowadzenie do jego codzienności słówek z języka obcego. Najczęściej dzieje się to poprzez różnego rodzaju gry i zabawy, jeszcze w żłobku lub w przedszkolu, takim jak np. http://www.bajkowe-przedszkole.pl, by oswoić najmłodszych z brzmieniem obcego języka. Taka forma nauki jest stosunkowo efektywna, jednak istnieje ryzyko, że jeśli nie będzie w późniejszych latach systematycznie kontynuowana, dziecko po prostu zapomni, czego się nauczyło.
Według lingwistów, czyli specjalistów od nauki języka, najlepszym momentem, by rozpocząć kształcenie, jest wiek około 7-10 lat, czyli moment, w którym dziecko ma już wykształcone umiejętności językowe z zakresu języka ojczystego. Nauka może odbywać się w szkole, może to być również angielski dla dzieci Raszyn prowadzony przez doświadczonego korepetytora lub lektora w formie zajęć pozalekcyjnych.