Za pomocą content marketingu z wykorzystaniem SEO w łatwy sposób możemy zwiększyć zasięg naszych treści. Dzięki zsynchronizowaniu tych działań efekty naszej pracy są dużo większe i mogą przynieść wymierne efekty. O czym należy pamiętać i jak zadbać o treści, by bezpośrednio przełożyły się na zwiększoną sprzedaż naszych produktów?

Co to SEO i jaka jest jego rola w content marketingu?

W skrócie: są to wszystkie działania, które bezpośrednio przyczyniają się do lepszego wypozycjonowania naszej strony w wyszukiwarkach. Najczęściej klienci wpisując konkretną frazę, nie sięgają dalej niż pierwsze kilka wyników, dlatego warto, aby nasza strona właśnie tam się znalazła. Dla content marketingu najważniejsze będzie odpowiednie dobranie słów kluczowych. Ich pominięcie lub wybranie zbyt ogólnych słów spowoduje brak widoczności tekstu. Jeżeli działamy w popularnej branży, warto wówczas skorzystać z tzw. long tail. Są to dłuższe, bardziej szczegółowe frazy, których wypozycjonowanie może być nieco trudniejsze, ale dotrzemy w ten sposób do konkretnej grupy docelowej.

Również optymalizacja zdjęć, obrazów, podpisów znacznie ułatwi wyszukiwanie naszej strony. Przydatne będzie również umieszczanie odnośników do innych podstron lub linków. Takie praktyki są dobrze postrzegane przez Google. Jeżeli już wykonamy wszystkie te czynności, należy raz na jakiś czas monitorować, jak nasze teksty są odbierane przez klientów i sprawdzać ich pozycję w wyszukiwarkach. Fakt, że raz treść była wysoko nie oznacza, że tak będzie zawsze.

Dzięki częstemu sprawdzaniu możliwe będzie skuteczne podjęcie działań mających na celu ewentualne poprawienie widoczności naszego contentu. Podjęcie takich długofalowych kroków zawsze będzie przynosiło lepszy efekt, niż krótkotrwałe jednorazowe podbicie wpisu. W każdym z tych przypadku należy mieć na uwadze, że treści tworzymy dla konkretnych ludzi. Dobrze określić konkretną grupę docelową, do której chcemy dotrzeć i tak zsynchronizować działania, aby to osiągnąć.

Czym powinien wyróżniać się dobry content?

Po pierwsze liczy się pomysł. Nie warto tworzyć contentu na oklepany, często powtarzany temat. Trudno będzie wówczas zainteresować odbiorcę. Lepiej postawić na unikalność treści i stworzyć coś całkiem nowego w taki sposób, aby dotrzeć do jak największej liczby osób. Ciekawy artykuł częściej zostaje linkowany i w ten sposób budujemy szeroki zasięg. Warto pamiętać, że dobra, zoptymalizowana treść zawsze będzie lepiej wypromowana niż np. nienaturalne linki, ukryte teksty, spam oraz inne niechlubne działania black hat SEO.

Dobry content powinien być przede wszystkim pisany językiem zrozumiałym i odpowiednio dobranym do treści, które chcemy przekazać naszym klientom. Warto unikać trudnych i zawiłych sformułowań. Jeżeli jednak jesteśmy zmuszeni do ich użycia, wówczas dobrze wytłumaczyć przystępnym językiem sens zagadnienia. Jeżeli mamy z tym problem, ponieważ branżowy język na dobre zagościł w naszym słowniku, można skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która pomoże stworzyć dobry tekst na podany temat.

Przykładem takiej agencji SEO może być iCEA. Ta firma pozycjonująca zrealizowała niejedną kampanię dla dużych koncernów, które skierowane były do skonkretyzowanych odbiorców. Dzięki doświadczeniu, pomoc profesjonalistów tam pracujących może być nieoceniona, ponieważ działania, które podejmują bezpośrednio przekładają się na wzrost zainteresowania naszym produktem oraz sprzedażą. Skorzystanie z usług agencji SEO będzie dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy zdają sobie sprawę, jak ważną rolę w content marketingu pełni pozycjonowanie.

Nie powinniśmy mieć obaw, co do wykonywania działań, które dają szybki efekt w krótkim czasie, ale na dłuższą metę przynoszą tylko więcej szkody niż pożytku. iCEA raportuje wszystkie wykonane prace, dzięki czemu pozwala nam to na bieżąco nadzorować, czy nasze wytyczne są realizowane zgodnie z naszą wizją i wcześniejszymi ustaleniami.

Dlaczego tak ważne jest połączenie dobrego contentu i SEO?

Zadaniem dobrego tekstu jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi i przywiązanie klientów do naszej firmy. SEO natomiast powinno to w znaczny sposób ułatwić poprzez jak najwyższe wypromowanie strony w wyszukiwarkach. Jedno jak i drugie uzupełnia działania marketingowe, poprawia ruch na stronie oraz przyczynia się bezpośrednio do budowania autorytetu marki.Treści tworzone wyłącznie pod pozycjonowanie nie spełnią swojej roli, ponieważ nie zatrzymają na dłużej potencjalnych klientów, oraz nie wzbudzają ciekawości.

Przed podjęciem jakichkolwiek kroków ważny jest odpowiedni research, następnie planowanie akcji, a dopiero na samym końcu przystępowanie do działania. Jeżeli nie mamy pewności, czy wykonane przez nas czynności przyniosły oczekiwany efekt, można zwrócić się do firmy pozycjonującej z prośbą o bezpłatny audyt, który pokaże czy potrzebujemy profesjonalnej pomocy. Jedno jest pewne: przedsiębiorstwa, które decydują się włożyć sporo pracy w wartościowe treści przyciągają znacznie więcej klientów, ponieważ ludzie oczekują dobrej jakości, wartościowych tekstów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 + jedenaście =